Wyróżniasz się - powiedz o tym innym

Wyróżnianie się jest najlepszym sposobem na bycie zapamiętanym. Potwierdzi to każdy badacz ludzkiego mózgu*.


Amerykański guru od marketingu, Jack Trout, mówi “Wyróżnij się albo zgiń”.
Ja mówię: “Wyróżnij się albo zarezerwuj spory budżet na sprzedaż i marketing”


Jeśli masz tak jak ja, lubisz gdy biznes się kręci, ale nie przepadasz za zajmowaniem się sprzedażą. Wolisz skupiać się na rozwijaniu produktu i pracy z klientami.

Pierwszy biznes zbudowałam bez reklamy i z mikroskopijnym działem sprzedaży. Nie byliśmy jedyni na rynku - wystarczyło, że byliśmy jedyni w swoim rodzaju i trafiliśmy w potrzeby klientów, a konkurencja przestała mieć znaczenie dla nas i dla naszych odbiorców, ostatecznie serwis Gastronauci.pl, bo o nim mowa, kupił światowy gigant z branży gastro.

Chcesz skorzystać z mojego doświadczenia?

Wykonaj te trzy kroki:

  1. Zastanów się co robisz szczególnie dobrze i_lub inaczej niż reszta

  2. Sprawdź czego potrzebują Twoi odbiorcy i czy to pasuje do tego, co Ty masz im do zaproponowania. Może się okazać, że potrzebna jest delikatna korekta oferty albo sposobu, w jaki ją komunikujecie.

  3. Zacznij mówić o swojej działalności tak, żeby dla wszystkich było jasne jaki problem rozwiązujecie i jak dzięki Wam ich życie stanie się lepsze.

Przechodziłam przez ten proces z wieloma firmami i startupami, jedni byli na początku drogi, inni szykowali się do wejścia na NewConnect.
Wiem, że precyzyjne, perswazyjne i czytelne dla odbiorcy sformułowania rzadko pojawiają się spontanicznie. Praca nad nimi wymaga pewnego rygoru - zadania sobie wielu pytań i udzielenia precyzyjnych odpowiedzi, a przede wszystkim konsekwentnego oddzielania skutków (co robimy?) od przyczyn (dlaczego to robimy?) - dobrze tłumaczy to Simon Sinek.
Zadawanie pytań i dociekliwość to esencja pracy produktowca, jakim byłam przez lata.

Z moją pomocą możesz:

  • upewnić się co jest Twoim_Waszym wyróżnikiem (konkurencyjnym)

  • sprawdzić, czy tego właśnie szukają odbiorcy, do których się zwracasz

  • zacząć jasno i perswazyjnie mówić o tym, czym się zajmujecie: potrzebujesz sloganu, tagline’u, nazwy dla produktu, pomysłu na teksty na stronę www, do prezentacji dla inwestorów. Copywriting zlecasz ChatowiGPT? Nie ma problemu, nakreślimy w jakiej przestrzeni ChatGPT ma się poruszać.

    Facylituję proces, w którym to Ty_Wy odkrywacie siebie i lepiej poznajecie swoich klientów. Korzystam z metodologii Jobs To Be Done, projektuję szybkie i tanie badania potrzeb klientów, pracuję z całym zespołem. Umów się na pierwsze spotkanie - wirtualną kawę - lub napisz maila.